Veelgestelde vragen

Lidmaatschap

  • Kan ik even kijken bij Olympia?
    Natuurlijk! Je bent van harte welkom! Kom gewoon even langs bij ons om kennis te maken.
  • Hoe kan ik lid worden?
    Kom gezellig langs en de receptie collega’s laten je graag de club zien en helpen je bij de inschrijving. Je ontvangt na het invullen een kopie van de inschrijving per email. Wel zo handig voor jouw eigen administratie.
  • Kan ik direct beginnen met sporten als ik me heb ingeschreven?
    Ja. Je kunt, nadat je een bevestiging per mail hebt ontvangen, direct bij ons beginnen met sporten.
  • Wat kost een proefles?
    Een proefles kost 15 euro. Als je na de proefles lid wordt dan ontvang je de 15 euro als bartegoed op jouw persoonlijke klant account.
  • Wanneer ga ik contributie betalen? Een raar bedrag afgeschreven?
    Een lidmaatschap bij Olympia kan op elke willekeurige dag ingaan. Het administratieprogramma berekent het aantal dagen tot het eind van de maand. Je betaalt dus nooit een dag teveel. Daarom kan de eerste afschrijving een onverwacht bedrag te zien geven. Het is een DEEL van de lopende maand en de startkosten. Olympia incasseert aan het einde van de maand voor de volgende maand. Betaling gaat via automatische incasso.
  • Ik maak een vriend(in) lid ? Ontvang ik dan wat leuks?
    Als je bij de inschrijving bent en jouw vriend(in) kiest een 12- of 36 maanden abonnement, dan ontvang jij een maand sporten gratis! De receptie collega’s kunnen je hier meer over vertellen.
  • Hebben jullie ook rittenkaarten?
    Sinds april 2024 bieden wij een 25-rittenkaart aan. Deze kaart is 6 maanden geldig en geeft 25x toegang tot Olympia.
  • Wat is de leeftijdsgrens om zelfstandig te kunnen trainen?
    Tieners kunnen vanaf 14 jaar onder begeleiding starten met het Strongteens abonnement. Vanaf 16 jaar kan je zelfstandig aan de slag.
  • Kan iemand anders op mijn abonnement sporten?
    Onze abonnementen zijn persoonsgebonden. In het geval van de vakantiepas kan je maximaal 1x per jaar, maximaal 3 weken, jouw abonnement aan een vriend(in) of familie lid geven. Geef dit van tevoren even aan bij de receptie.
  • Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
    Ja, dat kan  met het service tarief. Je kunt deze mogelijkheid gebruiken bij ziekte, zwangerschap, stages en andere LANGDURIGE afwezigheid. Deze service kan voor 1 tot maximaal 6 maanden ingezet worden bij de 12 en 36 maanden abonnementen. Tijdens deze periode betaal je het Service tarief van 7,95 per maand i.p.v. jouw reguliere tarief.  Een eventuele contractperiode schuift door met dezelfde periode als het Service tarief.
  • Welk toegangsmiddel heb ik nodig om naar binnen te kunnen?
    Wij werken met de Sportivity App. Met deze App kan je de code bij de receptie scannen en dan gaat het tourniquet voor je open.
  • Wat is de tevredenheidsgarantie?
    Je mag binnen 14 dagen het lidmaatschap beëindigen als je vindt dat het niet overeen komt met de verwachting van dit lidmaatschap. Je maakt dan gebruik van je herroepingsrecht.
  • Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?
    Je kunt je lidmaatschap beëindigen door een opzegging in te vullen bij Olympia. Je ontvangt na het ondertekenen een kopie van opzegging. Handig voor je eigen administratie! Opzeggen per email, telefoon of brief is niet geldig. Opzeggingen tijdens onverwachte omstandigheden geven geen recht op het vervallen van de contract- en/of opzegperiode.

Faciliteiten

  • Is er begeleiding bij Olympia?
    Jazeker, dit is inbegrepen in jouw abonnement*. Je kunt elke 2 maanden een afspraak maken met een van onze fitness instructeurs om jouw schema door te nemen, evt. aan te passen en bijvoorbeeld wat metingen te doen.
  • Kan ik gebruik maken van een kluisje?

    Wij hebben in de kleedkamers lockers welke middels een code afsluitbaar zijn. Heb je alleen jouw portemonnee/sleutels bij je? Dan kan je die in de kleine lockers bij de receptie opbergen. Tevens hebben wij lockers met daarin telefoonopladers, dus als jij gaat sporten kan gelijk jouw telefoon opgeladen worden. Handig toch?!

  • Kan ik parkeren om en nabij Olympia?

    Rondom het pand, in de buitenring van het terrein, zijn veel parkeerplaatsen. Let op dat je niet tegen het pand aan parkeert, deze plaatsen zijn van onze onderburen. Check bij twijfel het parkeerbord bij onze entree.

  • Kan ik naar de sauna?
    Wij hebben in beide kleedkamers een Stoombad en Infraroodsauna. Gebruik hiervan is gratis voor leden.
  • Hebben jullie een snelbruiner?
    Ja, wij hebben een snelbruiner welke voor leden en niet-leden toegankelijk is. Reserveren en betaling gaan via de receptie. Leden ontvangen een gereduceerd tarief.
  • Kan ik mijn kinderen meenemen naar Olympia?
    Voor kinderen tot 4 jaar bieden wij kinderoppas aan. Dit is elke doordeweekse ochtend van 8.30-11.30 uur. Je kunt hiervoor reserveren via de App en betaling kan per keer of middels een abonnement. Het is niet de bedoeling dat kinderen mee de lounge of sportruimtes mee ingenomen worden. Ook oudere kinderen kunnen niet meegenomen worden of achtergelaten worden in de lounge. 
  • Wanneer kan ik sporten?

    Wij zijn dagelijks geopend! Check de actuele openingstijden op de website.

  • Bieden jullie Fysiotherapie aan?
    Wij werken samen met diverse partners welke in ons pand gevestigd zijn. Elk met hun unieke aanpak. Kijk snel op de website wie jou het beste kan helpen.
  • Zijn Olympia en Sport&Go hetzelfde?

    Ja én nee. De bedrijven zijn van dezelfde eigenaar en hebben al jarenlang een fijne samenwerking! Beide bedrijven hebben echter hun eigen identiteit en abonnementen. Je sluit dus per club een abonnement af.

     

Beveiliging en privacy

  • Is er camera beveiliging?
    Ja, wij hebben beveiligingscamera’s. Natuurlijk worden de camerabeelden conform AVG regelgeving bewaard.
  • Is er een AED aanwezig?
    Wij hebben bij de receptie een AED hangen voor noodsituaties.
  • Hoe kan ik lid worden?
    Kom gezellig langs en de receptie collega’s laten je graag de club zien en helpen je bij de inschrijving. Je ontvangt na het invullen een kopie van de inschrijving per email. Wel zo handig voor jouw eigen administratie.
  • Wat kost een proefles?
    Een proefles kost 15 euro. Als je na de proefles lid wordt dan ontvang je de 15 euro als bartegoed op jouw persoonlijke klantaccount.
  • Is er begeleiding bij Olympia?
    Jazeker, dit is inbegrepen in jouw abonnement*. Je kunt elke 2 maanden een afspraak maken met een van onze fitnessinstructeurs om jouw schema door te nemen, evt. aan te passen en bijvoorbeeld wat metingen te doen.
  • Kan ik mijn abonnement tijdelijk stopzetten?
    Ja, dat kan met het servicetarief. Je kunt deze mogelijkheid gebruiken bij ziekte, zwangerschap, stages en andere LANGDURIGE afwezigheid. Deze service kan voor 1 tot maximaal 6 maanden ingezet worden bij de 12- en 36 maanden abonnementen. Tijdens deze periode betaal je het servicetarief van 7,95 per maand i.p.v. jouw reguliere tarief. Een eventuele contractperiode schuift door met dezelfde periode als het servicetarief.
  • Kan ik mijn kinderen meenemen naar Olympia?
    Voor kinderen tot 4 jaar bieden wij een kinderoppasservice aan. Dit is elke doordeweekse ochtend van 8.30-11.30 uur. Je kunt hiervoor reserveren via de App en betaling kan per keer of middels een abonnement. Het is niet de bedoeling dat kinderen mee de lounge of sportruimtes mee ingenomen worden. Ook oudere kinderen kunnen niet meegenomen worden of achtergelaten worden in de lounge.